jump to navigation

Färgstarkt 16 januari, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Layout, Teknik.
trackback

med designark från Teresa Collins! Jag började med att mista blått på en stencil från Crafters Workshop. Sedan fortsatte jag med olika mister, både blåa och rosa för att försöka dämpa kanterna som blev. För att ytterligare dämpa styrkan i färgerna så tog jag gesso på en svamp, lite vatten och strök ut jämnt över det mistade.

Det blir lite svårfotat eftersom pappret varit fuktigt och bucklar till sej en hel del…

Närbild på brickmönstret

Titeln är gjord i utstansad  blå dekorgummi i alfabeten Teriyaki & Magnolia och bokstavsstickers. Jag har dekorerat med webribbon, punchinella och spegelmosaik. Har även använt trådtrasslet som blev när jag sytt runt fotot och runt layouten (ber om ursäkt för att limmet syns, hade lite för bråttom att fånga dagsljuset så ni får bortse från det vita som syns här…)

Happy scrapping out there!

hälsar Karin

som  numera ingår i det fasta designteamet!

Tack så mycket för förtroendet Anna! Jag ska göra mitt yttersta för att förvalta det på bästa sätt!

Kommentarer

1. eyovineMaja/eyovine - 16 januari, 2012

Läckert =). Visst är det kul att kladda!


Sorry comments are closed for this entry

