jump to navigation

A book a day 20 januari, 2012

Posted by Elin in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Inne på ett antikvariat satt en lapp med texten A book a day keeps reality away. Naturligtvis kunde jag inte gå förbi ett sådant klockrent påstående utan att smyga upp mobilen och knäppa en bild. Nu har jag scrappat den också.

Basen är ett kraft-färgat papper som jag sprayat gråsvart mist över med stencilen Chicken Wire mellan. En liten ruta av ett medaljongmönstrat papper ligger under fotot. De svarta stänken är vanlig vaxkrita som jag har smält med embossingfönen. Visare och kugghjul är dekorationer från Tim Holtz. Ödlan var från början orange men jag fick den att smälta in bättre genom att måla den med svart akrylfärg och sedan gnugga på ett lager Inka Gold. För säkerhets skull penslade jag på ett lager klart lack så att färgen skulle sitta kvar ordentligt.

Ha en bra dag och glöm inte att läsa en bok!
Elin

Stencil: Chicken Wire 12×12 från The Crafter´s Workshop
Mist: Glimmer Mist – Black Magic
Mönstrat papper: Costume från KaiserCraft
Dekorationer: En ödla av plast, Game Spinners, en silverfärgad brad och ett kugghjul.
Övrigt: Svart vaxkrita, svart akrylfärg, Inka Gold i färgen Graphite

