jump to navigation

Kul med vatten 27 januari, 2012

Posted by Elin in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Jag tycker så mycket om det här fotot på min systerson som jag tog en härlig dag på stranden i somras. På det vita pappret har jag fäst några bitar mönstrat papper jag hade över från olika DT-paket jag fått av Anna. Alla är från KaiserCraft och funkar bra ihop. Sedan sprayade jag med en turkos mist över en del av layouten. För att fotot inte skulle försvinna in i medaljongmönstret höjde jag upp det med en bit wellpapp under innan jag fäste det.

Dekorerade gjorde jag med en turkos stämplad kant, samt blingstenar och blommor i olika färger. Fjärilarna är grungeboard som jag målade med en turkos akrylfärg. Jag använde olika typsnitt i rubriken för att ge ett lite mer lekfullt intryck. Min journaling skrev jag på de turkosa pappersbitarna som sticker ut under det medaljongmönstrade pappret.

Ha en fin dag!
Elin

Mönstrade papper: Her Eyes, Her Mind och Costume från KaiserCraft
Blommor: Vit körsbärsblomma, vit blomma Kaiser snow (färgad grön med Glimmer Glam), små gröna satinblommor
Dekorationer: Fjärilarna är grungeboard från Tim Holtz, blingstenar i olika färger
Bokstäver: Mini Alphabet Sticker White, rosa och turkosa bokstäver från min privata gömma
Stämpel: Kantstämpel från arket Purely Random, Tim Holtz / Stampers Anonymous
Övrigt: Wellpapp, Stickles i färgen Aqua, sprayfärg

