jump to navigation

Mycket mormor och morfar! 2 februari, 2012

Posted by pysselmalin in Okategoriserade.
trackback

Jag verkar syssla med en ”trip down memorylane” men jag ramlade över det här fotot på min mormor och morfar! Det togs när vi firade morfars 85-årsdag 2005. Jag har inga problem att plocka fram minnen från mormor och morfar tillsammans. Alltid väldigt fysiska, tagit på varandra, kramats och pussats. Så kära! För dom var det verkligen Alla Hjärtans Dag VARJE dag. Inte en kommersiell dag en gång per år! ❤

Pappren kommer från My minds Eye och kollektionen Love Me. Superhärliga papper att jobba med! Kunde inte välja vilken sida jag skulle använda av de papper jag fick så jag skar till 4 rektanglar som fotomatta.

”Hjärtans” och ”dag” är utstansat ur foam med ett alfabet från Tim Holtz som heter Vintage Market. Ett tips är att fästa dubbelhäftande tejp på baksidan av foamen innan man stansar ut bokstäverna. Busenkelt att fästa dem sen! Perfekt sätt att göra egna alfabet om man har dies och stansmaskin! I alfabetet från TH saknas ju Å, Ä och Ö men det löser jag genom att trycka ut ett par prickar med min crop-a-dile.

Hjärtat är utstansat ur chipboard med en movers and shapers die ”Hearts”, målad med vit akrylfärg och sedan fäste jag bling lite här och där. Monterade hjärtat med 3D-kuddar och de små söta vingarna fick sticka fram under. De rosa bokstavsstickersen finns i butiken.

Rosa körsbärsblommor och en liten rosett i siden. Små blomståndare i creme satte jag lite här och där. Spetsen hittade jag i mina egna gömmor men det finns galet mycket spets i butiken! Små duttar med Paper Pen Creme…såklart. 😉

Genom spetsen har jag också trasslat in lite svagt rosa pärlfloss. Finns i massa olika färger!

Materiallista:

– Cardstock

– Love Me från My Minds Eye

– Pärlfloss

– Dies (finns mycket mer i butiken, Ring Anna!)

– Bokstavsstickers

– Blomståndare

– Körsbärsblommor

– Spets

– Bling

– Paper Pen

– Vingar

– Dekorgummi

