jump to navigation

Dance in the rain 3 februari, 2012

Posted by Elin in Designteam, Layout.
trackback

Det här vackra pappret med grammofon och noter kunde jag inte förmå mig att skära i, det fick bli en layout med pappret som bas. Dock har jag öst på ordentligt med sprayfärg i brunt och beige. Jag har använt två stenciler, Bricks och Antiquities, samt en stämpel med dansinstruktioner från Tim Holtz. Under fotot sticker lite notpapper fram. Det kommer från en gammal bok som jag har köpt på loppis.

Fågeln är en grungeboard som jag har färgat in med Distress Stain och sedan stämplat på med en spetsmönstrad stämpel från KaiserCraft. Just den stämpeln finns inte längre i butiken men här finns en liknande. Jag har färgat in kanter och lite här och var på layouten med Distressdynor och Distress Stains. Även bokstäverna har fått färg på sig för att smälta in bättre. Slutligen har jag penslat Distress Crackle Paint Rock Candy över fågeln och fläckvis på den högra sidan av layouten.

Trevlig helg! Hoppas ni får en stund över för pyssel!
/Elin

PS. Hela citatet på layouten lyder: Life isn’t about waiting for the storm to pass it’s about learning to dance in the rain

Mönstrat papper: Velvet Ensamble, Performance från KaiserCraft
Stenciler: Antiquities 12×12 och Bricks 12×12 från Crafter´s Workshop
Bokstäver: Mini Alphabet Stickers Cream
Stämpel: Från Tim Holtz / Stampers Anonymous arket Purely Random och en spetsmönstrad stämpel från KaiserCraft.
Dekorationer: Fågel i grungeboard från Tim Holtz
Distress crackle paint: Clear Rock Candy
Övrigt: Diverse sprayfärger, Distress Stains och Distressdynor i bruna och beige färger. Notpapper från en gammal bok.

Kommentarer

1. Carina - 3 februari, 2012

Läcker:) Trevlig Helg!!

2. maja/eyovine - 3 februari, 2012

härlig =)

3. MezzaNotte - 4 februari, 2012

Ur läcker LO!


Sorry comments are closed for this entry

