jump to navigation

Tjejdag 10 februari, 2012

Posted by Elin in Designteam, Layout.
trackback

Två bitar mönstrade papper med turkost och rosa som dominerande färger passade perfekt till två fotografier från en härlig tjejdag i somras. Jag fäste dem på ett vitt papper och täckte sedan hela allted med gesso. Jag la också en stencil med runda hål i över layouten och hade ett tjockt lager gesso i några av hålen. När det torkat la jag på en stencil med trollsländor och sprayade med rosa färg.

Nu var det dags för fotografier och dekorationer. En bit spets och några rosa blommor smälte in bra. Blingstenar i rosa och turkost likaså. Trollsländebradsen ville jag gärna använda men de fungerade inte alls med sin metallfärg. Jag målade dem med vit akrylfärg, lät torka och sedan passade de fint. Journaling skrev jag med en turkos penna. Rubriken fick följa det rosa-turkosa temat den också.

Pyssla lugnt!
Elin

Mönstrade papper: Her Eyes och Her Mind från KaiserCraft.
Dekorationer: Rosa krysantemum, rosa körsbärsblommor, vit spets, olika blingstenar, trollsländebrads
Bokstäver: Yours Truly Alpha Stickers, de turkosa hittade jag i min privata hög med stickers
Stenciler: Dragonfly Harmony storlek 6×6 och Circle Grid 12×12 från The crafter´s workshop
Övrigt: Gesso

