jump to navigation

Ask och kort till Alla hjärtans dag 11 februari, 2012

Posted by eyovine in Altrat, GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Jag har roat mig med att göra ett litet kit som man kan ge bort till en kär vän. Till detta har jag använt MME papper ur serien Love me. Dessa papper hittar du i butiken på Valhallavägen.

 

till kortet har jag använt en Bazill  kortstomme. Jag har använt puncinella  som stencil  med Distress ink pad tillsammans med Ink blending tool. Blomman i mitten på kortet är uppbyggd av två olika scalloped cirkelformer som jag stansat ut med en Nellie Snellen die och en Spellbinder die. I mitten krysantemum och organzablomma. Av ett pärlfloss har jag format en rosett som fick ligga bakom blomkonstruktionen. Rosa brett spetsband hängde också med här.

 

 

Asken är en färdig konstruktion som du kan köpa och vika ihop själv. Den finns att köpa i den fysiska butiken på Valhallavägen. Har gjort den på liknade sätt som kortet med samma dies och blommor men här använde jag ett rosa organza band istället för spets. Asken har jag först målat slarvigt med rosa akrylfärg och sedan smetat över ett lager med Distress Crackle paint  ”clear rock candy”.

 

 

 

Önskar er alla en fin alla hjärtansdag!

På återseende

Maja/eyovine

Kommentarer

1. Anette - 11 februari, 2012

Så fint! Läckra färger.

2. Elin - 12 februari, 2012

Underbara.
så fint.
Kram Elin

3. Carina - 12 februari, 2012

Super fint:)


Sorry comments are closed for this entry

