jump to navigation

Art Journal 13 februari, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Teknik.
Tags: ,
trackback

på mitt vis! Den här uppslaget blev jag riktigt nöjd med. Har inte bestämt vad titeln ska vara…men det lutar åt ”be true” Vi får se… så här ser den ut just nu iallafall.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jag började som jag alltid gör med att grunda sidorna med gesso och lät det torka ordentligt (helst över natten). Sen limmande jag med multi-medium matte fast ett ark mullberrypapper på ena sidan och silkespapper på andra sidan. Såg till att det blev lite struktur genom att skrynkla till det under tiden jag limmade.  Sedan lekte jag loss med glimmer mist! (fler färger finns i den fysiska butiken!) Gjorde en egen stencil genom att köra ett helt alfabetsdies genom cuttlebuggen ta bort allt som blev utstansat och använda det som blev kvar att spraya glimmer mist igenom.  Skruvade av korken och stänkte med röret. Stämplade med en vattenfast dyna och stämplar från Stampers Anonymous ”Papillion” Jag använde vatten för att måla ut glimmermist med pensel över hela sidan i varierande nyanser. Sprayade mer om det behövdes. Skrev ut  bilder på fjärilar och penslar på vellum och mullberrypapper från den underbara sidan ”The graphics fairy”. Fäste dem med multimedium matte och färglade dom med ännu mer glimmermist. Till sist letade jag fram mina gamla pastellkritor från skoltiden och ramade in det hela med svart och grå som jag gnuggade ut här och där. Till sist så daterar jag mitt alster genom att stämpla med en datumstämpel (Smash) på en minitag utstansat ur en TH dien Tiny tags and tabs.

Det som är kursiverat brukar finnas  i butiken på Valhallavagen 48 om det skulle vara slut så tar Anna hem igen om du frågar!

Vi kanske ses på lördag!? Då är jag i butiken och håller kurs!

Kommentarer

1. Jeanette - Tettiz - 13 februari, 2012

LÄCKERT!!! 😀


Sorry comments are closed for this entry

