jump to navigation

Min finaste ”heirloom”…. 15 februari, 2012

Posted by drannika in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

När Tettiz var här och hälsade på förra gången hade vi bestämt oss för att ha en riktig tjejvecka. För oss betyder det massa chai latte / kaffe latte, snarra, pyssel, soffhäng och babbel. Vi talade givetvis om för Anna att vi skulle ha pysseltid så Tettiz hade med sig ett GALET paket från Anna, till oss att leka med.

Bland alla fina papper hittade jag detta – och det passade så bra till att scrappa min finaste lilla grisonge, min ”syster-dotter” som nästan är som min allra egnaste goding! Vissa kan tycka att grisonge är ett elakt uttryck, men det kommer från att min moster kallade mig det första gången hon såg mig

(jag var nog inte mer än 6 timmar gammal då!) och det har alltid sagt med kärlek och inte på ett elakt sätt! Därför får jag kalla min ”systerdotter” för grisonge – därmed basta! 🙂 )

Pappren var perfekta att använda till bilder från en familjehögtid, och jag ville använda dessa ”fotostrippar” som Tettiz hade gjort innan hon kom hit.
Denna layout kommer jag försöka rama in och sätta upp på väggen i mitt arbetsrum – så att jag kan titta på den när jag känner mig less och trött!

Hoppas att jag kan inspirera er till att scrappa bilder på någon av era egna ”grisongar” – och de BEHÖVER inte vara er egen familj eller släkt!

Material lista:
Papper: The paper Company – Memory Lane – Family Heirlooms, CS Bazzill turkost
Dekorationer: Pappersblommor, träfågel, blomspröt, metallblommor, loop-eyelets, sidenband, minibokstäver, utstansade bokstäver (Tim Holtz; Typeset)
Verktyg: Martha Stewart Punch Around the Page ”Cherish”

(Jag vet att Anna kan få tag på, och kan även ha i shoppen, Tim Holtz Typeset samt Martha Stewart punchen om det är så att ni är på jakt efter dem!! Maila henne och kolla! 🙂 )

Tata for now – och tack för titten!

