jump to navigation

Glitz – Vintage blue 18 februari, 2012

Posted by babsan74 in GästInspiratörer, Kortmakeri, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , , ,
trackback

Den här serien från Glitz är egentligen inte alls min grej! Blått kan väl gå an men papper med herdinnor på?! Så INTE min stil. Men det är skoj att ge sig på nåt som känns lite marigt ibland och kanske försöka få till en twist så att det blir lite mer min stil. På Gunilla-språk innebär det oftast att klippa och kladda ner dem och den här gången var inget undantag. Jag passade på att handla hem en burk ”tocken därnt” Gesso som alla pratar om och det var faktiskt riktigt roligt!

På den här LOn har jag använt ”Motif” som bakgrund och monterat fast några bitar av ”Stripe” och ”Floral”. Ovanpå har jag fäst några remsor spackelväv (tänk magic mesh) som jag täckt med gesso och sen rivit loss. Färgsplasharna är gjorda med distress stains i färgerna ”Mustard seed” och  ”Faded jeans”. Mina turkosa thickers fick en omgång gesso för att dämpa den turkosa färgen lite och de vita alfastickersen fick lite ”Mustard seed” + Glossy accents (eftersom färgen inte riktigt ville fastna).

Här har jag utgått från vit cardstock där jag på den övre halvan kladdat med gesso och en ”hönsnätsmask” från The Crafter’s workshop. (De finns i flera coola utföranden i butiken, både 6″ och 12″.) Därefter har jag sprayat på egengjord mist i färgen ”Faded jeans” (distress re-inker + vatten) och köpemist från Tattered angels i en gul nyans. Papperna jag har använt är ”Stripe”,  ”Floral” och ”Toile”. Där utöver lite bomullsspets, diverse blommor & brads från gömmorna och titel utsansad i dekorgummi. Jo, och en kanststans från Martha Stewart.

Det blir ju nästan alltid lite rester kvar på skrivbordet och av dem gjorde jag det här kortet. Jag tycker de nyinkomna GorJuss-stämplarna är fantastiskt söta och den här, ”Bluebird’s proposal”, blev omedelbart min favorit. I övrigt bara lite beige cardstock och stämpel (privat) som jag stämplat med distress ink, ”Faded jeans”

Det var allt jag hade att bjuda på idag! Tack för titten och pyssla lugnt!

/Babsan

