jump to navigation

Ett stort grattis. 22 februari, 2012

Posted by deaduntildark in GästInspiratörer, Kortmakeri, Teknik.
trackback

Ett stort grattis till en vän som fyller år.
Detta pappret är från Core´dinations. Det är cardstock med en annan nyans eller färg på kärnan. Det är väldigt effektfullt att riva, sandpappra eller embossa. Finns i flera olika färger.
Jag har valt att torrembossa mitt papper med en folder från Cuttlebug. Hos Pyssloteket finns massa fina att välja mellan HÄR. Sedan sandpapprade jag på de upphöjda partierna för att få en sliten effekt. Då kom det fram en härligt ljus rosa nyans istället på pappret.
Blommorna har jag gjort själv av webribbon som jag sytt i ena kanten och sedan dragit ihop. En liten söt brad i form av ett hjärta i blommans mitt.
Stämpeln kommer från Kort och Godt och är stämplat på ett kraftpapper. Jag gjorde det som en liten skylt och hängde fram på kortet.

Pyssla Lugnt! – Linda/DeadUntilDark

