jump to navigation

Ballonger, hjärtan och gratulationer 24 februari, 2012

Posted by Pyssloteket in Kortmakeri.
trackback

Ibland kan det enkla vara det rätta.
Här stansade jag ut cirklar som sedan blev till ballonger.
Till varje ballong stansade jag 5st cirklar som man viker på mitten (här lönar det sig att vara nogrann) sedan klistrar man ihop, halva mot halva och när man har klistrat ihop 5st har man en väldigt 3D-ig cirkel som poppar upp från kortet.
Man måste ju inte göra ballonger men jag tyckte det passade:

Papper från Bo Bunny – Vicky B

Då var jag tvungen att prova med en annan form också, här är det samma princip fast med hjärtan:

Pappret är från Echo Park – Be Mine

Dymon är en kär vän, jag gillar att skriva dymoremsor, det är väldigt smidigt. Och med en kantstans av Martha Stewart är så går det fort att göra ett kort. En liten ros utav organzablommor som dekoration, här hittar du beskrivningen på hur man gör dom:

Pappret är från KaiserCraft – Chantuese

/Anna

