jump to navigation

Vårkänslor…. 26 februari, 2012

Posted by drannika in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

Den här veckan har varit den första veckan då jag haft riktiga vårkänslor!

För några dagar sedan sken solen från en klarblå himmel, temperaturen låg på 16grader i skuggan, det var varmt i vinden och i trädgården började krokusarna och snödropparna trängas ordentligt. Jag satte på mig vårkläder, solbrillor och drog till stan och drack en kopp kaffe på torget – hur skönt som helst!

Nu när jag satte mig och skulle pyssla ihop en layout att visa er tänkte jag att jag kanske skulle gå ifrån min vanliga ”dova” färgskala med massa brunt och försöka vara lite vårig. Dessa papper från Prima – Alla Prima passade perfekt till ett av mina favoritkort på Dora! Att jag sen kunde splasha lite med Distress stainsen var ju bara en bonus!

För att få samma effekt som jag har på min layout tar man distress-stains-flaskan, håller den upp och ner och duttar till pappret rätt hårt, alternativt släpper ner duttänden på pappret från lite höjd. Efter att jag själv ägnat mig åt Trial and error kan jag tipsa om att prova på ett vanligt papper innan du går på det aningen dyrare cardstockpappret….. tro mig….! 🙂

Materiallista:

Papper: Prima – Alla Prima; Aquarella, Encaustic och Chiaro. Bazzill CS; gult, vitt, brunt

Dekorationer: Miniblommor, blad och lite större rosor, blingpärlor, strasstenar, utstansat staket (Tim Holtz border die), journalingrutor från Maya Road, Thickers ”lullaby”

Färg: Distress stains (Broken China och Wild Honey), tunn svart penna att rita en ram med

Så där ja – nu ska jag ta tekoppen och gå och sätta mig i solen i trädgården och NJUTA av att det känns som VÅR!

Kommentarer

1. Ellinor - 26 februari, 2012

Så läcker, den ger riktiga vårkänslor!

2. Zarah - 27 februari, 2012

Superläckert!!


Sorry comments are closed for this entry

