jump to navigation

Loooove me, love me! 1 mars, 2012

Posted by pysselmalin in Okategoriserade.
trackback

Börjar med att bjuda på ett par pinsamt enkla kort som jag snodde ihop av lite spillbitar. Pappren kommer från My Minds Eye och serien heter Love Me. Slut i webbshopen men finns kvar i butiken!

Använt mig av en pusseldie från Sizzix.  Stansat ut bokstäverna i dekorgummi. Innan jag stansar så fäster jag dubelhäftande tejp på baksidan. Gör livet mycket enklare! Ovanpå dekorgummit har jag lagt ett lager glossy accents för ytterligare effekt.

Ytterligare ett ”spillkort”. Jag har flera vänner som fyller 14 februari så det passar ju perfekt!  Hjärtat i mitten fick lite glossy accents.

 

Sen bjuder jag på kort tillverkat av papper från KaiserCraft – Madame Boutique. Hur läckra färger och motiv som helst!

En översikt… Band och snören finns i olika färger både i webbshopen och butiken! Längs kanterna på det bruna pappret har jag använt mig av Sew Stamper Tool som finns i butiken! Som Sew Easy men stämplar!

Närbild på bandet och söta rosor!

Här har jag använt mig att två stämplar från Tim Holtz. De finns med på ett ark med massa olika ”yrkesstämplar”. Lite kul att ha för att personifiera kort. Ex till en elektriker, slaktare eller vad det nu må bara. Det här kortet är lite neutralt och eftersom pappersserien är lite mode/mönsterinspirerat valde jag stämplarna Millinery och Confectioner.

 

Materiallista:

– mönsterpapper från My Minds Eye och KaiserCraft

– cardstock

– dies

– glossy accents

– band och snöre

– stämplar

– blommor

– sew stamper

Vi ses igen om två veckor!

/Malin

 

 

 

 

 

 

