jump to navigation

Många lager och detaljer 2 mars, 2012

Posted by Elin in Designteam, Layout, Scrapbooking.
trackback

Sist jag bloggade visade jag en väldigt sparsmakad layout med få dekorationer och bara ett papper. Idag bjuder jag på det totalt motsatta: en layout med många detaljer och lager på lager.

Basen är ett enfärgat rostrött papper.  Sedan har jag ett mönstat papper som jag har skurit ner till 22 x 22 cm. Under det sticker bitar av ett gäng andra mönstrade papper fram. Samtliga papper har kanter som är rivna och infärgade med brun Distress Stain.

Hela layouten skimrar eftersom jag har använt mycket Shimmer Mist.

/Elin

Papper
Enfärgat Cardstock
Fancy pants- Saint nick – Joy
Making Memories – Paper Reverie – Sienne Butterfly Ledger
Making Memories – Paper Reviere – Dictionare Collage
KaiserCraft – Velvet Ensamble – Costume

Dekorationer
Sytt med symaskin
Två tags som jag stämplat på
Privata bokstäver
Minigem från Tim Holtz
Satinband
Utstansad ram Tim Holtz die Tag & Bookplates
Utstansad blomma Tim Holtz die Mini Paper Rosette
Blingsten
Brad
Ostduk

Stämplar
Klocka och textbakgrund från Tim Holtz
Kaiser Clearstamps – Grid

Färg
Glimmer Mist i färgerna Graphite Suede och Candy apple red
Distress Stain i färgerna Walnut Stain och Fired Brick
Brun och svart akrylfärg

Övrigt
Masker / Steciler från bland annat The Crafters Workshop

