jump to navigation

Ljuvliga Julius 4 mars, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Layout, Teknik.
trackback

Detta är lilla Julius, min underbare brorson:

Jag tyckte att det passade bra att kladda med lite färg och masker till detta fotografi, där den lille herrn sitter och äter med god aptit och glatt humör. Vilken liten solstråle han är!

Basen jag använt är vanlig, vit cardstock. För att göra bakgrunden har jag använt mig av Rangers akrylfärger – serien heter Studio och finns i butiken på Valhallavägen – i färgerna Sky Blue och Smidge of Blue och 12×12-mask från Crafters Workshop. Dessa masker finns i flera olika utföranden och den ena är mer läcker än den andra. De finns också i ett mindre utförande om man föredrar det – allt finns i butiken. Den masken/stencilen jag har använt här heter Tile Texture.

För att få med lite text har jag lekt med Thickers och minialfabetstickers – både från Cosmo Cricket och från My Little Shoebox – och så har jag skrivit några ord/fraser för hand.

***

Jag vill också passa på att göra lite reklam för kursen som jag håller på Pyssloteket den 24 mars – jag kommer att lära ut tre olika ask/påsvikningar och sen kommer vi i mån av tid att dekorera dessa. Tanken är att vi ska hitta en rolig variant på påskägget, eftersom det är i påsktider. 🙂 Information om kurserna hittar ni här.

***
Ha det så gott och pyssla på!

/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Zarah - 6 mars, 2012

Ursäkta språket, men: SKITSNYGGT!!


Sorry comments are closed for this entry

