jump to navigation

En liten smyckesask 10 mars, 2012

Posted by eyovine in Altrat, GästInspiratörer.
Tags:
trackback

I mitt paket från Anna fick jag en liten rund burk som var fylld med massor av roliga små metalldekorationer. Så fort jag såg burken fick jag en idé om vad jag ville göra. Detta var ren chansning, då det för mig var något helt nytt jag skulle ge mig på. Tänk om jag förstörde burken och alla fina dekorationer??? Hemska tanke. Men det blev coolt och bra, eller vad säger ni?

Som vanligt så är jag så inne i mitt skapande att jag glömmer bort att jag kanske skulle ha fotat arbetets gång. Men nu får jag försöka beskriva istället. Detta sätt att skapa på med Mixed Media och metall tycker jag är så coolt och det finns en tjej som är mästare av denna konstform. Hon kallar sig Finnabair och detta är definitivt inspirerat ev henne, men i min egen tappning. Har ni missat denna tjej så rekommenderar jag ett besök i hennes blogg.

Nu till hur jag gjort. jag började med att smeta på ett tjockt lager modellingpasta på burkens lock och tryckte sedan ditt alla små delar så som jag ville ha dem. Sen åkte hårtorken fram ( har ingen embossing fön) och efter ett bra tag så var allt så pass torrt att jag kunde börja smeta med färg. Har har jag då i flera lager och olika färger sprejat med glimmermist, målat på med Glimmer glam och avslutat med lite glimmer glaze här och där. Sedan har jag toppat det hela med härlig stickles på utvalda ställen.

Underdelen ev burken har jag klätt med ett mönstrat papper från The Paper Companies serie Memory Lane och pappret Timepiece. Det är baksidan av detta papper som jag använt. På det har jag sedan smetat på glimmer glam så att det fick en rinnig effekt och avslutat det hela med ett tunt lager glimmer glaze. Kikar ni riktigt noga på bilden så ser ni mönstret från  pappret under lysa igenom. Coolt tycker jag!

På återseende

Maja/eyovine

Kommentarer

1. Carina - 10 mars, 2012

Snyggt!!

2. Emma - 10 mars, 2012

Otroligt läcker! 😀

3. Angelica - 10 mars, 2012

Läckert!!

4. mia rehnström - 10 mars, 2012

Jättecoolt

5. Anette - 10 mars, 2012

Så häftigt!

6. Päivi - 11 mars, 2012

Urläckert!


Sorry comments are closed for this entry

