jump to navigation

Dags för ordentligt handgjort…! 11 mars, 2012

Posted by drannika in GästInspiratörer, Kortmakeri, Teknik.
trackback

När jag och Tettiz pysslar och det råkar bli fel/snett/ogenomtänkt så brukar vi alltid säga att ”Det ska synas att det är handgjort…!”. Uttrycket kommer från en annan kär vän från början, men jag och Tettiz har adopterat det och använder det flitigt. (Nästan lika flitigt som Sluta tänk – börja pyssla!!)

När jag fick de här pappren från Anna så kände jag att de var himla våriga och fina, men oj så svåra! Ni vet, så där, när man inte helt vet hur man ska göra för att få till det snyggt, även om pappren är jättefina… Sen kom jag på det – det var dags att göra blommor! Vårigt = blommor!

En av mina bästa vänner, Karin, har lärt mig att göra sådana här blommor. Man tar en retroblom-stans i storlek L och i storlek M. Stansa 3 stycken av L och 2 stycken av M. Ta en tandpetare och rulla kronbladen på blommorna. Limma ihop de tre L-blommorna, med kronbladen inrullade nedåt. Ta sedan M-blommorna, och klistra på dem med. Du har alltså sammanlagt fem stansade blommor, alla med rullade kronblad, som du sedan limmar ihop en efter en. Jag lovar att jag ska försöka göra en ordentlig tutorial och posta senare i veckan!

Så här blev iallafall kortet:

(ett tips till er, från hon som provat, är att INTE försöka peta på Glossy Accent för att se om det har torkat ordentligt…..grrr…)

Materiallista:

Papper: Bazzill Dotted Swiss – Salt, Kaiser Craft ”Miss Nellie” – Her laugh

Dekorationer: Tim Holtz; Fågel och Fleur-de-lis från Adornements Classic, Ornate Plate, halvpärlor Mango, band, körsbärsblommor, minibokstäver

Verktyg: Tunn svart penna, Glossy accents, gluedots

 

Hoppas jag kunde inspirera er till att göra mer handgjorda dekorationer till era kort / layouter!

Jag lovar att en tutorial dyker upp innan nästa helg!

 

Kommentarer

1. Zarah - 14 mars, 2012

Aj lörve itt!


Sorry comments are closed for this entry

