jump to navigation

Madame Boutique 15 mars, 2012

Posted by pysselmalin in Designteam, Kortmakeri.
trackback

Här kommer ytterligare lite kort tillverkade med papper från underbar Madame Botique från KaiseCraft.

Formatet på kortet är 10*15 cm och jag valde att köra ena änden av det genom min Vagabond med en die från Tim Holtz. On the edge – Doily Lace. Jättesöt! Även den turkosa carstocken fick en omgång med den sen trimmade jag bort en del.

Ordet KRAM är utstansat ur glitter cardstock som finns i butiken.

Här ser man lite bättre. 🙂

Söta rosor, metalldekorationer och lite utstansade grenar fick pryda hörnet. Ihop med lite PaperPen pluttar. Såklart. =) Grenstansen kommer från Marta Stewart.

Insidan en en utklippt del av pappret. Tänkvärda ord tyckte jag!

Som alltid blir det lite spillbitar över. Knåpade ihop ett enkelt ”TACK”-kort. Cardstock, band, PaperPen och lite bokstäver. Mer behöver inte.

Två små miiiinikort blev det också. Dom är bara ca 7*5 cm stora. Valde stämpeln Florist från stämpelarket som Timpan gjort. Kanske passar i en blombukett när man minst anar det? Bakom stämpeln satte jag lite ”ostduk” som finns i butiken!

Materiallista:

– cardstock

– mönsterpapper från KaiserCraft

– blommor

– stämplar

– paper pen

– band

– alfabetsstickers

– dies

– punchar

Allt för idag! Vi ses!

/Malin

