jump to navigation

Kort med Inka Gold 16 mars, 2012

Posted by Elin in Kortmakeri.
trackback

Jag har skrivit om Inka Gold förut och nu är det dags igen. Den härliga metallskimrande pastan har blivit en riktig favorit i min pysselhörna. Tidigare har jag haft på Inka Gold med fingret och sedan gnuggat för att få upp glans. På de här korten har jag målat på Inka Gold med en blöt pensel och sedan gnuggat med lite hushållspapper över när det torkat. Det blir verkligen läckert!

Till det här kortet har jag embossat ett papper med Tim Holtz embossingfolder med klockor. Sedan har jag målat över hela pappret med Inka Gold. Färgen är väldigt täckande, det är svårt att tro att jag har använt ett vitt papper. När färgen har torkat har jag gnuggat in lite Inka Gold i en annan färg på de upphöjda delarna. Sedan gnuggade jag lite lätt med ett fint sandpapper över de upphöjda delarna för att få ett lite ruffigt utseende. Jag har stansat ut en Paper Rosette och målat den med Inka Gold. Slutligen dekorerade jag med halvpärlor, spets och dymoremsa.

Även här har jag utgått från ett helt vitt papper. Jag började med att embossa det stora bakgrundsstämpeln från Tim Holtz stämpelkit Papillon. Jag använde ett brunt embossingpulver. Sedan målde jag med blöt pensel Inka Gold över hela pappret. När färgen torkat gnuggade jag upp glansen med en bit hushållspapper. Slutligen dekorerade jag med ett utstansat nyckelhål från Tim Holtz die Hardware Findings som jag fäste med två brads.

Har du inte testat Inka Gold ännu tycker jag absolut att du ska göra det!
Pysslig helg / Elin

Kommentarer

1. bossebull - 16 mars, 2012

Himla läcker effekt! jag har en burk men har bara gjort en falsk metall ram med den…måste testa mer! 😛

2. Iffa - 16 mars, 2012

Så läckert!!! Jag måste verkligen se till att inhandla sånt nu =) Den embossfoldern har jag oxå, tycker den är så fin!

3. zarischka - 19 mars, 2012

Hopp… nu blev man sugen på Inka Gold också…!! Fint! 😀

4. Die Cut Machines Scrapbooking | Addicted to Scrapbooking - 19 mars, 2012

[…] Scrapbooking: Distinction Concerning Nestabilities,Nesting Dies, as well as FramelitsEasy Way to Get Started ScrapbookingWhat Do I Need to Start ScrapbookingChalkboard Vinyl Sizzix Big Shot Top Note LabelKort med Inka Gold […]


Sorry comments are closed for this entry

