jump to navigation

Mera My Mind’s Eye 17 mars, 2012

Posted by babsan74 in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , , ,
trackback

Jag blev så attans förtjust i dessa papper att här kommer ett inlägg till med ett papper från den serien, den här gången ”Follow your heart/Be amazing – Societé”. Gult och grått är kanske inte en kombo jag själv skulle komma på att sätta ihop men jag tycker att den funkar vääääldigt bra.

Jag har använt ett helt ark som bas. Eftersom jag köpte två ark kunde jag med gott samvete klippa ur ett sammanhängande stycke hexagoner från baksidan på den ena och placera under fotona. För att tona ner det gula lite så ”målade” jag över dem med ett tunt lager gesso. Då blev inte heller de extremt fula klippkanterna fullt så synliga heller 🙂

Jag klippte även ut textdelen från mitt andra ark och monterade den på 3D-kuddar.

Jag hade en slatt kvar av ”Soulful” och från det så klippte jag ut två ytterligare sjok av hexagoner som jag monterade omlott med 3D-kuddar i olika höjd. Till titeln har jag använt grå cardstock, QK-alfat ”Central Park” och små bokstavsstickers. Fjärilen är en Martha Stewart-punch, ”Monarch Butterly”, som fått små halvpärlor till kropp. Sen gick jag lös med blommor i en massa olika varianter, främst pappersrosor och ”platta” blommor från Kaiser. De små halvpärledekorationerna som syns på översta bilden är från mitt privata lager men kommer från Prima.

Tack för titten! / Babsan

Kommentarer

1. zarischka - 19 mars, 2012

Snyggt!! (Jag håller med om att de papprena är underbara!)


Sorry comments are closed for this entry

