jump to navigation

Hej på’se! 19 mars, 2012

Posted by zarischka in Övrigt, GästInspiratörer.
Tags:
trackback

Idag är det egentligen Saras dag att blogga, men hon är sjuk (krya på dig!) så jag passar på att norpa den här luckan för en liten presentation av mig, en ny gästdesigner på Pyssloteket.

Jag är Zarah – på internet går jag dock oftast under det tungvrickande namnet ”zarischka”.
Smålänning av födsel, men icke av ohejdad vana. Bor nu i Skåne med min bäste vän/mycket långvariga förälskelse – dvs min make (urinvånare) – och två högt älskade knasbollar till katter samt ett styck mycket litet pysselrum. Hyresvärden kallar det ”halvrum” och anser att det ska användas som förråd. Vi kallar det ”kaos” och tycker att pyssel-och-papp är en klart bättre sak att ha därinne. (Och mig, då.)

Till vardags är jag kort-koordinator på Inzpira Magazine, något som är oerhört roligt, svårt, utmanande och spännande. På fritiden har jag förmånen att göra ungefär samma sak, men utan schema. 😉

När jag inte ägnar mig åt att kasta ord omkring mig, gör jag detsamma med färger, papper, foton och dekorationer (och kallar det scrapbooking eller kortmakeri). Resultaten hamnar alltsomoftast på min blogg. Man kan även hitta mig i yogasalen, framför en eller annan TV-serie, gnagandes på en bit mörk choklad, inmundigandes kopiösa mängder kaffe eller med näsan begravd i någon bok… Dessa ofta i kombination.

Här på Pyssloteket tänkte jag helt enkelt låta inspirationen ta mig dit den vill. Det kanske blir kort, kanske layouter, kanske rentav en tavla – eller ett altrat kylskåp? Med alla de roliga saker Anna skickat till mig kommer det i alla fall inte att råda någon brist på pyssellust och inspiration, och med lite tur kan jag förmedla lite av den inspirationen och lusten till er. Det blir som en liten present, nästan. Ungefär såhär:


Material:

Tack för visat förtroende, Anna – och tack till DIG som läst hela vägen hit!
Ha en bra dag!
/Zarah

Kommentarer

1. Emmy - 19 mars, 2012

Yay!! Hejja Zarah och pyssloteket som har funnit varann!!
Supersnygg påse och jag äääääälskar ordskämtet! 🙂
Det ska bli jättekul att se vad Zarah hittar på framöver!

2. Tettiz - 19 mars, 2012

Och TACK till dig som gör så ljuvliga alster som inspirerar till tusen – denna påse inget undantag från den regeln! 🙂

3. Anna - 23 mars, 2012

*fnissar åt ordvitsen*

Heja Zarah, ser fram emot massor av inspiration! 😀


Sorry comments are closed for this entry

