jump to navigation

Perfect Pearl… 22 mars, 2012

Posted by bossebull in GästInspiratörer, Kortmakeri, Påsk, Teknik.
trackback

Hejsan!

Jag har blivit tillfrågad av Anna om jag kunde tänka mig att gästdesigna och självklart vill jag det 🙂
Kommer att blogga på torsdagar varannan vecka och passar på att tacka för förtroendet.

Först vill jag presentera mig:

Jag heter Lisa aka B.creative (du kan kolla in min blogg: här) och har skapat alster som mest från början av 2008. Kan nog inte stoppa mig i något speciellt fack…
Gillar Halloween året om (fangbanger som jag är ;)) och samtidigt väntar jag nu på pion designs nya papper ”till mor” som jag tycker är jättevackra.
Jag älskar kortmakeri lika mycket som att scrappa ihop en lo och alter har jag också kommit att tycka om…gillar mixed media och att testa nya saker.
Just nu hoppade jag på den nya online kursen med Tim Holtz :).

Fick en stor hög med en massa godsaker utav Anna på posten så det var inte svårt att ”hugga in”.

Idag vill jag visa ett påskkort med fokus på Perfect Pearl.

Har ett cardstock som bas som jag sedan dekorerat med mönsterpapper från KaiserCraft – sweet nothings collection. Distressade kanterna och använde corner adorner punch för att sedan chalka.
Fick kaffefilter utav Anna och kom genast på idèn att stansa ut retroblommor i s, m och l för att sedan färga in dem med perfect pearl (använde green patina och perfect gold).
Jag använde en teknik som du kan titta på i Nyhetsbloggen: här.
Jag fick även ett bazzil glazed cardstock med påskägg på som jag använde samma teknik på. Klippte sedan ut äggen för att lacka med Crackle accent och Glossy accent, monterade dem på 3d kuddar.
stansade ut ”glad påsk” i glitterfoam med TH sizzix die – upon a time alfabet die. Lite metalldekos, pärlor och band och en liten rosett så var det klart!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Materiallista:
(har försökt länka till det jag använt i webshopen och om det är något du inte hittar eller ser så hör av dig till Anna. Hon har ett större utbud i den fysiska butiken)

* cardstock, special
* mönsterpapper
* verktyg – 3d kuddar , edge scraper
*punchar – retro flower, corner
* dies – TH alfabet
* dekosband , pärlor , metall/charms , dekorgummi/foam
* medium + tillbehör – perfect pearl + penslar , chalk , crackle/glossy accent

Hoppas att jag har fått med allt.
Tack! kram från lisa♥

