jump to navigation

Färgförälskelser och underbara vänner 23 mars, 2012

Posted by zarischka in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
Tags: ,
trackback

För några år sen gillade jag inte orange. Verkligen inte ett dugg.
Turkost var min bästa kompis färg, knallgrönt var mest till för reflexvästar & dylikt, brunt var trist och gav mig trista barndomsvibbar (plyschbyxor, någon…?), rosa var inte en färg utan en sjukdom, orange var en fullkomligt meningslös färg och klargult var fint på blommor, men inte annars.
Sen började jag scrappa.

Plötsligt fick jag nya favoritfärger på löpande band. Rosa och brunt? De var ju snygga – och särskilt i kombination! Gult är underbart och orange är en ny favoritfärg.
Kanske har jag blivit nästan-vuxen till sist? Kanske har Pantones val av årets färg influerat mig? Kanske har jag bara gett färgerna en chans?

Hur det än ligger till med det där, så är världen både roligare och färggladare numera, och det säger jag inte bara för att mina händer konstant är kladdiga av kladdade distresser, stencilmålade akrylfärger och sprayade mister. 😉

En annan sak som lyser upp min värld, är mina vänner.
Som Anna:

Material:

Tack för påhälsningen!
Hoppas att jag kunde inspirera lite! 😀
/Zarah

Kommentarer

1. Vivi-Ann - 23 mars, 2012

Konstigt det med färger, jag har också ändrat uppfattning där. Kanske för att vi fått nya associationer? Numera är nästan alla färger användbara. Du har gjort en fin LO med fina färger. Kul att du gjort en egen bakgrund med 🙂

2. Anna (hon på LO'n) - 23 mars, 2012

Awww, tack för den! ❤

Supersnygg LO, det är så kul att se dig utvecklas! 😀


Sorry comments are closed for this entry

