jump to navigation

Ett litet kort… 24 mars, 2012

Posted by eyovine in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Idag visar jag ett litet kort jag gjort där jag försökt mig på att göra blommor av kaffefilter. De mönstrade papperen till kortet är från Kaiserkraft. Så här blev kortet.

 

Som övriga dekorationer har jag använt minirosor, bred vit spets, organzaband samt metallhjärta och metallfjäril. De pyttesmå turkosa blommorna och de  större gul/lila blommorna är gjorda av kaffefilter. De så har jag stansat ut och lagt tre lager med papper som sedan sprejat på glimmermist i den turkosa färgen. De större blommorna har jag gjort av cirklar i olika storlekar som jag sprejat med glimmermist och knölat ihop. Här nedan följer en bildserie på det.

 

 

 

Här kan man nöja sig om man vill. Men jag ville ha två färgade blommor så jag plockade fram en mistflaska till…

 

Det var allt från mig denna gång

På återseende

Maja/eyovine

