jump to navigation

My Minds Eye-layouter 25 mars, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Layout, Scrapbooking.
trackback

Hej och goddagens!

Idag visar jag två layouter som jag skapat med My Minds Eyes papper och cardstockstickers:

Material:

* Mönstrat papper MME Follow Your Heart/Be Amazing – Kraft Unique och Be Adored

* MME Follow Your Heart ”Be Amazing” 12×12 Chipboard

* Distress Stains – Stormy Sky

* Vit gesso – Ranger Ink (finns i butiken)

* Thickers

* Minirosor/blommor

* Minialfastickers

* Tunn svart penna för den handskrivna texten (journalingen)

Enkelt och ganska okomplicerat men ändå med några detaljer. Jag utmanade mig själv att skriva lite mer journaling (text som berättar om fotografiet) då jag brukar vara dålig på att få med det. Såklart är det roligt att ha lite mer text om någon speciell händelse eller skede i livet, eller kanske en känsla vid ett speciellt tillfälle.

Eftersom våren är på frammarch här i Stockholmstrakten nu så passar det bra med dessa härliga, ljusa färger! 🙂

Ha det gott och pyssla lugnt!

/ Jeanette – Tettiz

