jump to navigation

Ja elsker dej åsså till 26 mars, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Layout, Teknik.
Tags:
trackback

svarade sonen som liten när vi sa till honom att vi älskade honom, därav titeln på den här layouten på det underbara pappret från MME ”On the bright side”. Anna har tagit hem om inte hela serien så stor del av den! Jag smetade ut gesso med ett plastkort över mönsterpappret och använde sedan stencilen Zinnia med Fired Brick distress stain på den stora och Fired Brick inkpad på den lilla blomman.  De yttersta blombladen på den stora blomman fick 3d lack på sej. Distressade fotot med en edgescraper och doodlade sedan med en vit poscapenna. De andra mönstrade papprena ni ser kommer från det man skär bort i ena änden. Den ena änden gjorde jag en banner av och den andra hamnade under fotot.  Bannern fäste jag med öljetter som färgats in med glimmer glam. Jag har målat jumprings  med glimmerglam och sedan limmat dit med en kraftigare version av multimedium som finns på konstnärsaffärer.  Det har jag även kletat dit under fotot för lite struktur.  Alla dekorationer, pärlfloss, punchinella, dogtagen och band hittar du i butiken. Dogtagen fäste jag genom att stansa ut Tim Holtz movers & shapers styled labels, som jag vek, målade med glimmer glam och satte en öljett i. Glimmer glam har jag även använt för att färga in titel och att stänka med. Till sist sydde jag vilt runt om i två olika färger, gillar när trådarna hänger!

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

Allt material finner du naturligtvis på ett Pysslotek nära dej! Det som är kursiverat i texten ovan och inte länkat hittar du med all säkerhet i butiken på Valhallavägen 48, annars så brukar Anna kunna fixa det mesta!

Scrappa lugnt i vårvärmen!

Kommentarer

1. zarischka - 26 mars, 2012

Vad läckert! 😀

2. bossebull - 27 mars, 2012

ja men precis! läckert 😉


Sorry comments are closed for this entry

