jump to navigation

Den ljusa sidan…. 29 mars, 2012

Posted by pysselmalin in Designteam, Kortmakeri.
trackback

Hej hej!

Idag bjuder jag på två kort tillverkade med papper från MME och serien On the bright side!

Enkelt kort! La till lite svart cardstock bakom mönsterpappret för att få det att stå ut lite mera. Textstämpeln kommer från Tim Holtz och arket ”stuff to say CMS 110” som finns i butiken! Jag har stämplat med distressdyna och färgen Wild Honey som passade bra ihop med pappret! I hörnen gjorde jag pluttar med paperpen.

I butiken finns enorma mängder spetsar, band och snören! Har du inte kollat in den hyllan så måste du göra det! Här valde jag att fästa spets i bakgrunden och sedan ett prickigt organsaband och rosett på det. Jag tycker det är så svårt att knyta snygga rosetter så jag knyter dem för sig och limmar fast dem istället! Körsbärsblommor och rosor finns även det i mängder av färger i butiken!

Nästa kort är även det gjort med papper från MME – On the bright side men har en lite annan look! Båda stämplarna kommer från Timpan, blomman från arket ”natures moments CMS001”. Stämplen färgade jag in med två olika färger och sprayade ett fint lager med vatten över den innan jag stämplade. Så får man en läcker effekt så det ser ut som det är målat med vattenfärg.

Kanterna på pappret har jag ruggat ut med en edgescraper. Ett enkelt sätt att få ett kort mer spännande!

Band och blommor såklart! Pappret med textstämpeln satte jag på distanskuddar för att få lite mer djup i kortet!

Materiallista:

– cardstock

– mönsterpapper från MME

– blommor

– band

– paper pen

– distressdynor

– Stämplar från Tim Holtz/Stampers Anonymus

– egde scraper

Ha det gott!

/Malin

Kommentarer

1. zarischka - 29 mars, 2012

Supersnyggt!! Gillar speciellt det första. 😀


Sorry comments are closed for this entry

