jump to navigation

Smile! Och ett kort i vårfärger 30 mars, 2012

Posted by Elin in Designteam, Kortmakeri, Layout.
trackback

I dagens inlägg blir det både en layout och ett kort, båda med massor av mönstrade papper. Layouten är först ut:

Här har jag valt ett papper med orange zebramönster som bas samt delar av andra papper i samma serie. Happy och Smile är klippta ur ett av papprena.

På det understa pappret har jag skvätt Glimmer Mist samt sprayat den över en stencil. Jag har också gjort några ”splattar” med Distress Stain. Dekorerat har jag gjort med blommor, filtfjärilar, band, bling och en utstansad ram.


Klicka gärna på bilden för att se den större.

Till det här kortet har jag använt cardstock i flera olika färger samt två mönstrade papper. Jag stansade ut cirklar med vågig kant i kraftfärgad cardstock samt cirklar i det orange-vita mönstrade pappret. Varje cirkel fick sina egna dekorationer.

Det var allt för idag. Nedan finner ni, som vanligt, materiallistor.
/Elin

Materiallista layout:
Teresa Collins – Freestyle – Tags
Teresa Collins – Freestyle – Stars
Teresa Collins – Freestyle – Crown
Utstansad ram från Tim Holtz die Tag and Bookplate
Rödorangea filtfjärilar
Bruna minibrads
Orange pappersblomma från Kaiser
Stor brun pappersblomma
Glimmer Mist i olika färger
Distress Stain i färgen Fired Brick
Tunt gult rickrackband
Stencilen Sunburst från The Crafters Workshop
Text skriven med dymo
Eget bling

Materiallista kort:
Kaisercraft – Bubblegum Hills – Apple Spritz
Kaisercraft – Bubblegum Hills – Orange Pop
Grön, orange och kraftfärgad cardstock
Nestabilities – Classic Scalloped Circles – Large
Privat cirkelstans
Orange och röd blomma från Kaiser
Prickigt satinband
Grön säkerhetsnål
Runda spegeldekorationer
Orange brads
Martha Stewart Medium Butterfly Classic stans

Kommentarer

1. zarischka - 30 mars, 2012

Dessa blev jag GLAD av! Särskilt LOn! 😀


Sorry comments are closed for this entry

