jump to navigation

Masker masker masker 31 mars, 2012

Posted by babsan74 in GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags: , , ,
trackback

Härom veckan när det sedvanliga pysselgänget träffades så snodde jag ihop några enkla kort med hjälp av masker, stains, band, och lite dekorationer.

Jag har maskat min kortbas med post-it lappar, som när man ska göra en distressruta, och sen lagt masken ovanpå. Duttade lite försiktigt med stains i olika fäger  och ta-daaa – en enkel och snygg bakgrund är född.

Det man ska tänka på när man jobbar med stains ihop med masker är att se till att filttoppen är ganska torr, att det inte rinner så mycket färg, för annars kryper det in under själva masken och rinner och har sig. Så var det med de följande två korten. Dem räddade jag genom att gå över dem helt med stainsen och där rutmönstret hunnit torka så framträder det som en cool bakgrundseffekt. Efter att jag stämplat mina motiv och de fått torka så drog jag ett lager crackle paint över, drog därefter snabbt bort post-it lapparna så att de inte skulle limmas fast på kortet. DET hade varit svårt att rädda 🙂

En LO blev det också med den fina masken ”Tile”

Här har jag även använt helt nyinkomna canvasfjärilar från Prima. De har fina resistmönster som framträder när man färgar in dem. Jag delade en förpackning med en kompis för jag tyckte det var så många. Undrar om jag inte måste ha en förpackning till. Eller kanske blommorna. Eller kanske både ock? Jag har använt stains i fägerna Scattered straw, Dried marigold och Spiced marmelade. Chipboardbokstäverna kommer från mina egna gömmor.

Tack för titten! / Babsan

Kommentarer

1. zarischka - 4 april, 2012

Dessa är helt sjuuuukt snygga!


Sorry comments are closed for this entry

