jump to navigation

My Mind´s eye 5 april, 2012

Posted by bossebull in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

Hej på er!

Skärtorsdag  innan långledigheten…ska bli skönt att få slappa under ledigheten (läs scrappa) tycker jag! 😉

Jag har gjort en layout med mönsterpapper från My Mind´s Eye  och tillhörande klippark från serien – ANDREAVICTORIA. När jag såg klipparket och pappret tänkte jag oj…men så lätt scrappat det va och jag tycker att layouten blev underbar! Jag använde faktiskt så gott som ett helt ark (12*12) klippark då det var så himla kul och lätt att få ihop något snyggt samt 2st olika mönsterpapper.

Jag sprayade först en stencil från The Crafters Workshop ( circle explosion) med glimmermist för att sedan trycka den sprayade stencilen mot ett grått cardstock för att få fram ett mönster.( Jag gjorde alltså inte på standard vis då man lägger ner stencilen på cardstock för att sedan spraya i och fylla håligheten i stencilen.) Fråga om du inte förstår vad jag menar 🙂

Ett tips! : Jag använder en nagelfil till mina klippark för att få mjuka kanter då det oftast är lite taggiga i kanterna när man trycker ut dem från arket.

Allting på layouten förutom thickers kommer ifrån pyssloteket. Hittar du inte det i shopen så finns det förmodligen i den fysiska butiken.

Materiallista:

cardstock

mönsterpapper + klippark

dekorationer –  brads, blommor, spets, mini klädnypor, fåglar i trä, spegeldekos,

bokstäver

glimmer mist

TCW stencil

Glad Påsk !

kram från lisa

Kommentarer

1. Zarah - 6 april, 2012

Verkligen kanonsnyggt!! Gillar hur krispigt du fick till det omvända stenciltrycket, också! 😀


Sorry comments are closed for this entry

