jump to navigation

Ut och tura 6 april, 2012

Posted by zarischka in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
Tags: ,
trackback

”When in Rome” heter det ju.
Jag kan nog tillägga ”When in Helsingborg” – för det går liksom inte för sig att åka till Helsingborg på semester utan att pila över till Helsingør en böj. Av ”urinvånarna” kallas denna lilla aktivitet för att ”tura” och det är en underskattad sysselsättning!

I augusti förra året tog M och jag semester. Han hade jobbat i Skåne hela sommaren (och en stor del av våren) och vi tyckte att det var dags att vi gjorde något tillsammans. Eftersom det lutade åt Skånejobb för M, passade vi på att undersöka Helsingborg och Helsingør.
Väl på plats på andra sidan sundet turistade vi oss på Kronborgs Slott och förundrade oss över hur LITE Hamlet-grejer de hade. Även utan döskallar är det dock ett otroligt fint slott, och vi gick runt i timtal. Sedan ställde vi oss på befästningsvallen och tittade på Helsingborg som hägrade på andra sidan vattnet. Solen sken, himlen var molnfri och M var technicolor-färgad. Nä… vänta nu. Fotot har jag visst micklat lite med efteråt. Men ni förstår grejen!

Såhär blev min LO om det hela:


Materiallista:

Hoppas att du blev inspirerad att kladda lite på dina LOs – och kom ihåg: spara alltid originalet av ditt foto när du trixar med det, så att du kan få det i ”original” också, om du vill.
/Zarah

Kommentarer

1. Alex - 6 april, 2012

Helt fantastisk LO! Jag ♥ Zarah!

2. Emmy - 6 april, 2012

Wowwowwooow!
Sketasnyggt!!
Ditt kladd är så bra!


Sorry comments are closed for this entry

