jump to navigation

med dej är jag trygg 9 april, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Layout, Scrapbooking.
trackback

fick den här layouten med ett foto av mannen i mitt liv heta. Han sitter på en underbar lavastrand på Tenerifa och jag hade köpt ett nytt objektiv till kameran som jag terroriserade min omgivning med… Många bilder på vågbad blev det 😉

Jag utgick från ett mönsterpapper från My Minds Eye’s serie Victoria Andrea ”Floral Stripes” som jag strök ut gesso på med ett plastkort lite slarvigt så där. Vingarna målade jag i ett par lager gesso innan jag la på Crackle paint tjockt. Gesso som var kvar i penseln blandade jag ut med lite vatten och stänkte med. Stänkte även med en vit Poscapenna som jag förmodligen lyckats förstöra…. Splatsen är gjorda med Distress stain Picked fence (flera gånger för att få till den vita färgen). När vingarna torkat ordentligt shabbade jag till dom med Distress Ink Pumice stone och old paper. Bokstavscharmen har jag fått av Anna och det den sitter fast med har jag hittat bland dekorationerna i butiken och en brad. Kanterna är distressade med en edge scraper och en kantstans från mina gömmor. Jag har kladdat på runt kanterna både med gesso, distressinks och slutligen ramat in layouten med en vit pastellkrita. Det underbara bandet är en stuvbit som jag hittade bland grejerna i pysselrummet på Pyssloteket. Titeln är utstans dekorgummi i ett quickkutz alfa ”Jolly” och mina favorit bokstavsstickers!

Hoppas jag kunnat inspirera!

ps.det kursiverade finner ni i den fysiska butiken på Valhallavägen 48 och mycket mycket mer! Åk dit vetja! ds

