jump to navigation

Lite kladd och klet.. 12 april, 2012

Posted by pysselmalin in Designteam, Layout, Tags, Teknik.
trackback

Hej igen!

Idag bjuder jag på ytterligare en skapelse av papper från MME underbara serie On the bright side! Det blev en tag med inslag av gesso, stämplar och tejp!

Klockan är en stämpel från arket Curiosities CMS104 från tim holtz. Jag stämplade den på kartong, klippte ut och monterade dit två visare, också dom från Timpan. Textstämpeln kommer från arket Stuff to say CMS110. Bandet genom hålet i tagen består av organsaband och en bit ostduk. Ostduk är himla roligt, har ni inte provat det så gör det! Man kan använda den som jag har gjort här, placera den bakom fotografier, papper, stämplar. Den går att färga in med distress-stains, glimmermister eller vad man nu vill prova. Den är vit från början men det är alltså superlätt att anpassa den till just exakt det du ska ha den till!

Blommor och spetsar finns i mängder i butiken! Det finns också söta hattnålar i olika färger. Tejpen du ser i bakgrunden är tissuetape. Det finns ett flertal olika i butiken från Tim Holtz Ideaology, men Anna har också fått in supersöt tejp från Queen&co i butiken! Flera olika färger och mönster, bara sååå snygga!

Närbild på klockstämpeln… användbar på många olika sätt. I bakgrunden, eller som här, genom att tillverka en dekoration!
Sedan bjuder jag på en LO av det ena av nytillskotten i mitt liv. Lilla Freja. Mönsterpappren kommer från MME och serien Andrea Victora! Otroligt snygg färgskala i lite dämpade orange/bruna toner!

De vita prickarna har jag gjort genom att måla slarvigt med akrylfärg genom en mask från The Crafters Workshop. Just denna heter Punchinella och har ”tre olika motiv i samma mask”. Prickar, stjärnor och ett slags honungskakemönster. Fjärilarna är utstansade i papper från MME – On the bright side med två olika stansar från Marta Stewart. Texten ”friends” har jag skrivit med bokstäver från ett ark thickers som jag köpt i butiken.

Spetsen är så himla söt… finns som jag skrev tidigare i mängder av olika varianter i butiken!

Har ni möjlighet att besöka butiken så rekommenderar jag att man gör det! Det är galet mycket nyheter som kommit in, massor med papper bland annat! Kom ihåg att det alltid finns mer produkter i den fysiska butiken än det gör i webshopen!

Materiallista:

– cardstock

– mönsterpapper från MME

– stansar

– spets

– blommor

– mask från The Crafters Workshop

– akrylfärg (finns i butiken)

– stämplar (Tim Holtz finns inte i webshopen!)

– ostduk (finns i butiken!)

– tissue-tape (finns i mängder i butiken!)

– dekornål

Ha det gott!

/Malin

