jump to navigation

En liten nyfödd stjärna 13 april, 2012

Posted by Elin in Designteam, Layout.
trackback

Egentligen sprayade jag den här bakgrunden till ett annat foto men när jag var klar tyckte jag inte att det passade. Efter lite letande valde jag istället det här svartvita fotografiet på en nyfödd systerson i morfars famn.

Stencilen jag har använt heter Star Shower. Färgen är Distress Ink som jag har blandat i med vatten i Mini Mister och sedan sprayat. Jag har också sytt med maskin runt papprets kant.

Pappersremsorna kommer från Teresa Collins kollektion Freestyle. Den ena blomman är färdig från butiken, den andra har jag gjort själv av kaffefilter. Jag har visat i det här inlägget hur jag gör såna blommor.



Trevlig helg!
/Elin

Materiallista:
Bazzil – Smoothies – Kraft
Teresa Collins – Freestyle – Stars
Teresa Collins – Freestyle –  Damask
Teresa Collins – Freestyle – Starburst
Teresa Collins – Freestyle – Crown
Egengjord blomma av kaffefilter
Blomma från Kaiser i färgen poppy
Bruna rosenknoppar
Stencil från The Crafters Workshop – Star Shower
Utstansad ram från Tim Holtz die Tag and Bookplate
Distress Ink Refiller i olika färger
Mini Mister
Privata alfabetstickers + brad med fjäril på

Kommentarer

1. bossebull - 20 april, 2012

Åh, coolt! den stencilen vill jag ha! älskar allt som har med stjärnor att göra./ gdt lisa


Sorry comments are closed for this entry

