jump to navigation

Prima ”Sun kiss” 14 april, 2012

Posted by babsan74 in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
Tags: , ,
trackback

Jag brukar inte vara något större fan av Primas papper eller egentligen av deras produkter över huvud taget. Den här kollektionen däremot, den tog jag till mitt hjärta med en gång. Gult, fjärilar, solrosor….. Vad kan man mer begära?

Jag valde att scrappa en av mina favoritbilder från sommaren 2005. Min dotter ett år gammal och en varm semester innebar många lata dagar på stranden. Jag har scrappat direkt på pappret ”Bliss” och alltså inte använt något cardstock för ovanlighetens skull. För att pappret inte skulle bli allt för knöligt fick jag avhålla mig från för mycket mist och annan färg men lite genomskinlig gesso använde jag för att fästa ostduken och sen gick jag lös på mina resist canvas-fjärilar (också från Prima) med färg istället. De är infärgade med Distress stains i färgerna Scattered straw och Wild honey och kanterna är inkade med fluid chalk, Chestnut roan. Blingstenar från Kaiser fick bli huvuden.


De söta små träknapparna kommer även de från Prima och från den förpackningen klippte jag ut mina bruna små banners. Blommorna är en salig blandning av såna som finns hos Anna och såna som jag hade i gömmorna. Foambokstäverna är privata (men det finns liknande fast svarta i butiken) och minialfan finns det hur många som helst av i butiken.

Tack för titten! / Babsan

