jump to navigation

Paper Reviere 23 april, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Layout.
trackback

heter en pappersserie från Making memories som har legat ett tag i min Pysslotekshög! Nu äntligen fick jag till att använda dem! Jag tänke jag skulle försöka mej på en LO a la Mija. Hon är sååå himla inspirerande och duktig tycker jag. Det är inte lätt, har försökt förr, alla är vi barn i början 🙂 känner mej lite nöjdare för varje gång. Den här tog flera dagar att få färdig och nån titel har den inte fått…

Väldigt många lager blev det! Jag utgick ifrån det här pappret. Använde en remsa av det här  Började stryka ut gesso över hela arket med ett plastkort och lät det torka. Sen gick jag lös med olika stämplar från Tim Holtz och Kaisercraft. Använde kakservetter och webribbon för att få struktur. Kladdade med distress stains och glimmer glam. Jag överförde boksidor och klistrade på urrivna bitar. Splatsen är gjorda med  distress stain walnut stain. Dekorationerna kommer från Timpan och Primas wood buttons och art tiles. Ett och annat återvunnet skräp från mina lådor kan ha slunkit med 🙂 Tagen kommer från en inredningsaffär.

Just i detta nu så befinner jag mej i ett flygplan på väg till London! Hoppas hitta ett och annat scraprelaterat förutom bara njuta!

Tills vi ses igen!

