jump to navigation

Trolleri, trollera……… 25 april, 2012

Posted by Carina in Altrat, GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Har altrat en liten ask.. Den var vit i början och jag använde Distress stain -Vintage photo-  och färgade in det brun. Använde sedan Tim Holtz tissue tape och tejpade den runt…STOP men den är ju svart, visst är den det… Ångrade mig efter att jag tejpat själva asken så jag tog Distress stain -black soot- och drog den över tejpen och kanterna på asken. Tog sedan en trasa och torkade bort det mesta från tejpen. Vet inte om det syns, men nyansen på den utstansade ovala biten på locket är lite annars, det beror på att jag inte hade färgat den vita cardstocken innan jag tejpade den. Ett väldigt enkelt sätt att altra en låda och snyggt blir det.

 

 

Matrial:

Stafflikort är en modell som jag gillar att göra. Brukar ofta ha en stämpelbild med, men detta har jag gjort utan. Det är roligt att utmana sig själv ibland. Papperna som jag jobbat med kommer från My Mind´s Eye och som bas har jag använt brun cardstock.

 

 

Matrial:

Anna har även mycket i butiken på Vallhallavägen, så är det något du inte kan hitta på web.butiken så hör av dig till henne.
Det var allt för mig denna gång.
Kramisar
GDT Carina/ancajo
