jump to navigation

Album och altrad anteckningsbok! 26 april, 2012

Posted by pysselmalin in Altrat, Designteam, GästInspiratörer, Teknik.
trackback

Hej!

Idag bjuder jag på en altrad anteckningsbok och ett litet minialbum! Allt material finns i den fysiska butiken hos Anna men du hittar kanske inte allt i webbshopen, ring i så fall! 🙂

Anteckningsboken är i grunden naturfärgad och ca 10*15 cm. Jag började med att täcka hela boken med svart gesso. Därefter målade jag med två olika nyanser av akrylfäg. Försök blanda dem lite så det inte blir skarpa gränser!

Efter det la jag på en mask över hela altet. Just denna masken heter Harlequin och är  12*12 tum. Jag har sedan gjort ”tvärtemot” vad man normalt gör med en mask. Oftast så sprayar man ju över färg eller duttar med svamp… nu tar jag bort färg med hjälp av en ”baby-wipe”. Vips kommer den svarta gesson fram under. Man kan ju välja hur mycket av färgen man tar bort, om man tar bort i alla ”hål” i masken eller bara en del.

De runda vita cirklarna gjorde jag sedan med en annan mask (Punchinella) genom att kleta modeling paste över hålen. Låt det torka, stämpla sedan med valfria stämplar, ha på mer färg/mister eller vad du nu känner för!

Texten stämplade jag på ett papper som jag sedan täckte med clear gesso. Akrylfärg över den också och sedan torka bort så mycket som behövs för att texten ska komma fram! Jag har inte provat men det kan tänkas att man kan ersätta clear gesso med decoupagelim! Mönstret i hörnet är ytterligare en mask (chicken wire) där jag har duttat med distress vintage photo och ink blending tool över.

Baksidan likadan… med lite mer stämplar.

Sedan bjuder jag på bilder av ett minialbum tillverkade med papperspåsar som jajg klätt med papper från My Minds Eye – Andrea Victoria. Minialbum kan man göra om precis vad som helst. En utflykt, recept i miniformat, ett älskat husdjur, dikter osv.. bara fantastin sätter stopp!

Mitt album är ännu så länge tomt.. men det finns massor med plats på tags och ytor för foton och anteckningar! Kamén på framsidan av albumet är ett örhänge som Anna gav mig, passade perfekt på framsidan!

Materiallista:

– anteckningsbok

– akrylfärger

– papperspåsar

– band

– bling

– MME Andrea Victoria

– masker från Crafters Workshop

– stämpeldyna jet black archival ink

– div stämpelark från Tim Holtz

– penslar

– distressdyna vintage photo

– baby-wipes (jag hade eldorados inköpta på Willys)

– modelingpaste

– gesso

Det som saknar länkar ovan finns alltså att lägga händerna på i den fysiska butiken!

Ses snart!

/Malin

Kommentarer

1. zarischka - 26 april, 2012

Superläckert!! Aj löv itt!!


Sorry comments are closed for this entry

