jump to navigation

Anteckningsbok 27 april, 2012

Posted by Elin in Övrigt, Designteam.
trackback

Anteckningsböcker kan man aldrig få för många av tycker jag. Den här ska jag använda till citat, ord och meningar som passar som rubriker på layouter. Ni vet allt det där bra man läser eller tänker och sedan glömmer. Här ska det antecknas.

Till pärmarna valde jag ett mönstrat papper som jag tycker är lite svårt att använda i sin helthet på kort eller layouter. Det passar mer att klippa bitar ur. Samtidigt är det väldigt fint. Att då använda det till en anteckningsbok kändes klockrent. Dessutom behövs inte så mycket dekorationer i och med att pappret i sig är så levande och innehåller så mycket detaljer.

På mina anteckningsböcker vill jag inte ha saker som sticker ut och lätt kan lossna. De ska tåla att till exempel ligga i handväskan. Därför valde jag bokstavsstickers och ett utstansat nyckelhål, saker som är platta. Nyckelhålet stansade ut jag i tunn kartong och körde sedan i en embossingfolder genom min Cuttlebug. Jag målade det med blöt pensel och Inka Gold. När färgen torkat sandpapprade jag lätt på de upphöjda delarna för att få dem att framträda lite mer.

Till sidorna i anteckningsboken valde jag att använda en del av alla de spillbitar som samlats i en hög bredvid skrivbordet. Jag valde att inte bry mig om att de inte var lika höga men lät dem ha samma bredd.

Boken är färdig, nu är det dags att fylla den med kloka, vackra, roliga rubriker. Dela gärna med dig av ditt favoritcitat!

/Elin

Materiallista:
Kartongbitar till pärmen
The Paper Company – Memory Lane – Memorabilia
Svart wire till bokens bindning
My Little Shoebox – Mini Alphabet Sticker – Chiffon
Tim Holtz die Hardware Findings
Inka Gold – Graphite
Provo Craft embossingfolder – Script Texture
Spillbitar av cardstock i olika färger

Kommentarer

1. zarischka - 27 april, 2012

Vad snyggt, Elin! Jag börjar ju nästan ångra att jag reade bort min BIA *fniss*

2. Cicci/Trollmor - 29 april, 2012

Fy 17 gubbar va’ läckert! Å så bra det blev med de färgade papperen i olika storlekar! Tack för inspirationen!


Sorry comments are closed for this entry