jump to navigation

Echo Park – Note to self 28 april, 2012

Posted by babsan74 in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , ,
trackback

Jag är ju som många redan vet en stor fan av Echo Park, framför allt för deras underbart färgsprakande serier. När jag först såg den här serien, Note to self, så kände jag inget omedelbart ”måste ha”-sug men det liksom smög sig på mig. Kanske beroende på pilarna? Favoritformen #1 är stjärnor, #2 är prickar men som god #3 kommer just pilar.

Fotot är från en promenad i Humlegården när Nora var sisådär 2 år. En promenad med en tvååring är faktiskt mer som en upptäcktsfärd och i det här fallet var det nedfallna kastanjer som var spännande. Eftersom kastanjen var så pluttliten så valde jag att lyfta fram den dels genom att klippa ut några av pilarna och rikta dem mot Noras tår (där den låg), dels genom att stansa ut en närbild från ett annat foto och montera den i en ”kapsyl”. (Betänk att det här var innan digitalkamerans intåg i vårt hem så att förstora upp och printa ut på nytt var ju inte att tänka på)

Brun cardstock

Ostduk (finns i fysiska butiken)

Fluid chalk ”Dark brown

Kapsyl från Bottle cap Inc. (finns i fysiska butiken)

Textstämpel från Tim Holtz

Distress stain ”Picket fence”

Bokstavsstickers från gömmorna

När jag såg baksidan på ”Inventory”-pappret kom jag omdelbart att tänka på ett foto av min favoritmugg, och hur väl det skulle matcha, så jag slängde ihop en rask LO till av lite spill.

Vit cardstock

Gesso (finns i fysiska butiken)

Glimmer mist ”Tattered leather

Ostduk (finns i fysiska butiken)

Nestabilites die

Glossy & Crackle accents

Stickers från gömmorna

Tack för titten! / Babsan

