jump to navigation

Masker och MME 29 april, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Layout, Scrapbooking, Teknik.
trackback

En clean & simple-LO tänkte jag bjuda på idag – lite maskat och lite vimplar – en LO som jag hade länge på pysselbordet som ett UFO (UnFinished Object) innan den blev klar.

Material:

* Vit cardstock

* Ark med diecuts från MMEs serie On the Bright Side

* Scrapper’s Floss

* Distress Stain – Stormy Sky (färgstänket)

* Distress Ink pad – Tumbled Glass och Broken China (till molnen)

* Ink Blending Tool

* Stencil från Crafter’s Workshop – Mini Clouds 6×6

* Tunn svart penna

* 3D-kuddar

Har ni inte testat att leka med stenciler och färg (distress ink, stains, gesso/akrylfärg) så rekommenderar jag det varmt. Det är väldigt inne just nu att göra egna bakgrunder och att kladda med färg, masker och stämplar i art journals – böcker med egen konst, helt enkelt. Själv använder jag gärna dessa stenciler för att göra bakgrunder/bakgrundsdetaljer på mina layouter – det är så enkelt och blir så effektfullt!! 🙂

Ha det gott och pyssla lugnt!

/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. zarischka - 29 april, 2012

EEEEP vad snygg!

2. Johanna - 2 maj, 2012

Den är super-super snyggt. gilla själv också stensiler osv… det är jätte roligt att göra bakgrunder själv.

3. pysselmalin - 9 maj, 2012

Alltså jag måste gå nån av dina kurser.. det är bara så! Så sjukt snyggt! ❤

jalmgren - 9 maj, 2012

Gulliga du! Vi får köra en specialkurs nångång hos Anna! 🙂


Sorry comments are closed for this entry

