jump to navigation

Färgglada tips 13 maj, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Layout, Scrapbooking, Teknik.
trackback

En av de nya produkter som har kommit den senaste tiden är Dylusions – en färgglad sprayfärg som finns i 12 härliga färger. Dessa färger kan man göra så mycket roligt med – använda med masker/stenciler, färga in blommor med och spraya på frihand på bakgrunder.

När jag såg att toalettpappret började ta slut inne i badrummet så kom jag att tänka på en sak som jag ville testa med den tomma toarullen, och det blev faktiskt riktigt bra! Såklart är det detta jag tänker visa er nu – en liten tutorial/how-to/steg-för-steg om hur man kan använda sina sprayfärger.

1. Välj ut vilka färger du vill använda. Ta fram en eller flera tomma toarullar (de blir ”blöta” efter ett tag och kan behöva bytas ut/torka en stund). Det kan också vara bra att ha några kladdpapper att testa på innan man ger sig på cardstocken.

2. Jag tog av korkarna på de flaskor jag ville använda för att slippa ta av dem under tiden jag höll på. När man väl börjat att hålla toarullen på plats så vill man hålla i den så att inte det man sprayar blir förflyttat av misstag.

3. Bestäm var du vill ha din första färgcirkel och placera toarullen där. Välj första färg och spraya ner i toarullen, vinkla spraymunstycket åt ena hållet. När du sen tar din andra färg så vinklar du åt andra hållet.

4. Testa några gånger på kladdpapper och se vilka färgkombinationer du kan göra med de färger du har – här är några av mina:

En underbar egenskap dessa färger har är att de väldigt gärna blandar sig fint med varann – man kan få till många läckra kombinationer om man vill!

Så här skulle det kunna se ut på ett färdigt alster med denna ”cirkelteknik”:

En clean & simple-LO med färgcirklarna i fokus och bara en titel och en notering om när.

Ha det så gott och glöm inte bort att Pyssloteket har öppet under Krisit himmelsfärdshelgen – torsdag, fredag och lördag håller Anna öppet 12-16 och jag kommer att spendera lite tid där, så kanske vi ses?

/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. zarischka - 13 maj, 2012

Underbara färger – ser roliga ut att jobba med – och ÅH vilken snygg LO! 😀

2. Johanna - 16 maj, 2012

Det där gilla jag verkligen, måste jag testa snart. Och en riktig fin Lo blev det.


Sorry comments are closed for this entry

