jump to navigation

En layout om lättja och två små kort! 15 maj, 2012

Posted by pysselmalin in Designteam, Kortmakeri, Layout, Scrapbooking, Teknik.
trackback

Idag bjuder jag både på layout och kort. Dessutom en länk till tutorial om en fantastisk fjäril som du kan göra själv och ha på dina alster!

De här UNDERBARA pappret kommer från Bo Bunnys Ambrosia! Helt fantastiska färger!  Jag placerade en hjärtformad kakservett på pappret och mistade med lite glimmer mist över. Tog sedan bort kakservetten. och kvar blev det fina mönstret! Jag har också stämplat några gånger med en textstämpel och svart stämpelfärg.

Jag valde att riva upp kanterna och limma fast det på ett turkost cardstock som fick sticka fram lite bakom. Använde ett kontrasterande papper som fotomatta och sedan ett prickigt som extra dekoration under fotona! Titeln är gjord med små bokstavsstickers som finns i mängder av variationer i butiken och ordet lättja är utstansat med ett privat alfabete och har fått ett lager glossy accent över sig!

Nu till denna fantastiskt söta fjäril! Jag ramlade över den i Kamillas blogg. Prima hade (har?) fjärilar som påminner om dessa men varför inte göra själv i den färg/det mönster du vill ha? Lätt är det! Just denna fjärilen gjorde jag med hjälp av en die från Magnolia.

Här är ett kort gjort på papper ur samma kollektion! Jag har medvetet valt att inte dekorera så mycket just för att pappren i sig har så fina mönster! Här valde jag att nyttja ramen i mönstret som en ram för lite kloka ord! Orden är en stämpel från ett stämpelark från Rangers Dyan Reaveley. Jag fullkomligt älskar dem! Det finns både kloka ord, roliga ord och lite fräcka! Jag valde att klippa isär orden och sprida ut dem lite! Har dekorerat med broderad spets, lite blommor och mängder av paperpen pluttar!

Även på det sista kortet valde jag att låta pappret stå för en del av dekorerandet… Gjorde ytterligare en fjäril, denna gång med en stans från Marta Stewart. Fungerade minst lika bra! Undrar hur små man kan göra?? Prickarna gjorde med paperpen pluttar… =)

Nu tänker säkert någon…”jamen nu måste jag ju ha fjädrar i alla möjliga färger hemma också…”  Nope.. Hos Pyssloteket finns MÄÄÄÄÄNGDER med vita fjädrar… och det går jättebra att färga in fjädrarna med mister, dylusions och stains till exakt den nyans /färg du vill ha! Låt dem torka/ta hjälp av embossfönen och rufsa till dem lite. Tadaa!

Materiallista:

Bo Bunny – Ambrosia Collection

cardstock

paperpen

stämplar (dylusions stämplarna finns bara i den fysiska butiken!)

MS punch (marta stewart punchar finns bara i den fysiska butiken!)

pärlfloss

fjädrar

blommor

spets

bling

bokstavsstickers

På återseende!

/Malin

