jump to navigation

Dyan Reaveley 4 juni, 2012

Posted by karinsg in Designteam.
Tags:
trackback

står bakom både stencil, sprayinks och en av stämplarna  som jag använt på det här uppslaget i min artjournal. Jag började med att stryka modeling paste över stencilen, då såg det ut så här.

Efter lite sprayande med Dylusion Spray ink i färgerna ”fresh lime” och ”cut grass” så såg uppslaget ut så här:

Sen fortsatte jag med samma stencil och inkade in kanterna med distressdyna forest moss, Stämplade med en textstämpel för att få lite dimension, liknande hittar du här. Ramade in det hela med mina gamla skolpasteller i grönt och sedan blått och gnuggar ut det med fingrarna så att det ska flyta in i det andra.

Dekorerade med de underbara tygvimplarna från Prima, design Donna Downey! (finns i butiken!) Förband dem med twine och stämplade ordet Create med Prima press. Bokstäverna ramade jag sedan in med en svart penna likaså hela vimpeln för att lyfta upp dem från bakgrunden.

Orden Creativity is a measure of passion har jag skrivit ut på datorn och klippt isär. I am perfect just the way I am kommer från Dyans stämpelark ”The right words” det och många fler av hennes härliga stämpelark finns på ett Pysslotek nära dej!

Vi ses igen om två veckor!

Karin