jump to navigation

Att fotografera… 7 juni, 2012

Posted by pysselmalin in Designteam, Layout.
trackback

.. är en annan av mina hobbys och jag har fuskat lite både inom barnfotografering och bröllop. Det senare är klart med nervöst.. men det förstnämnda är svårare. Vuxna människor kan man regissera… ge order och rätta till kläder och allt som oftast så finner de sig i vad man gör. Barn. Herregud. Det handlar ofta om tur, timing och mycket lite om skicklighet. Iaf upp till en viss ålder..

Som nog ingen har missat efter mina senaste LO´s så har jag nu två små själv. Självklart ska det tas bilder, och självklart är det lika svårt att fotografera mina egna som andras. Jag hade någon naiv förhoppning om att MINA barn iaf skulle ha något slags intresse av att se åt mitt håll. Fel.

Såhär gick det till när det begav sig senast….

Jag har börjat med att göra de vita cirklarna med en mask från Crafters Workshop och modeling paste. Över det placerade jag ut papper och fotografier. Stansade några hål och trädde igenom ett tunt fusk-moccaband genom hålen.

Blommorna och spetsen limmade jag fast, sedan fäste jag några bitar tissuetape som dekoration. Det finns mängder av olika tejper i butiken. Dessa är från Tim Holtz men det finns massa andra i färgglada nyanser! Så pluttar med svart paper pen blev det också…=)

Minibokstäverna kommer från minialfabet som finns i butiken i många olika varianter!

De stora bokstäverna har jag stansat ut med att privat alfabet och täckt med ett lager glossy accents!

 

Materiallista:

cardstock

mönsterpapper från KaiserCraft These Days

glossy accents

spets

paper pen

blommor

tissue tape (finns i butiken!)

mask från crafters workshop

modelingpaste (finns i butiken!)

moccaband

minialfabet

Ha det gott!

/Malin

