jump to navigation

Gult är ljuvligt! 10 juni, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Kortmakeri, Layout, Scrapbooking.
trackback

En av mina goda vänner fyllde jämna år i april och jag bestämde mig för att göra ett kort i min favoritfärg – GULT!

Material:

* Vit cardstock

* Mönstrat papper MME On the Bright Side/One – Yellow Chevron (baksidan)

* Tim Holtz/Sizzix die Tattered Banners (finns i butiken)

* Vita blommor

* Gula alfabetsstickers – Cosmo Cricket Tiny Type

* Kantstans Martha Stewart – Cherish (finns i butiken)

* Brads

* Vit Paper Pen

* Edge Scraper

Härligt ljus och glad färg – inte sant? Jag älskar verkligen gult – gula saker gör mig lycklig! 🙂

En sak som inte gör mig lika lycklig är vintern – men ibland så dyker de där vackra vinterbilderna upp – som denna, ett av Annas fotografier som jag fick scrappa när jag hade glömt mina egna… 😉

Material:

* Vit och brun cardstock

* Mönstrat papper från KaiserCraft – These Days Collection – Generation; Sweet Nothings Collection – With Love

* Vita Thickers – finns i butiken

* Rosor (och rosenknoppar) i olika storlekar

* Egengjord blomma med hjälp av EK Success Large Slim Paper Punch

* Tiny Type bokstavsstickers från Cosmo Cricket

* 3D-kuddar

* Vit Paper Pen

* Edge Scraper

* Brun penna

* Distress Ink – Walnut stain

* Ink blending tool

* Dubbelhäftande tejp

…men nu fokuserar vi på sommaren – eller hur? Vintern kommer ändå så småningom, vare sig man vill eller inte! 😉

Ha det gott!
/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Marianne - 10 juni, 2012

Båda var jättesnygga, Gult är en härlig färg.

2. zarischka - 10 juni, 2012

Aj lörvs, aj lörvs, aj löööörvs! 😀


Sorry comments are closed for this entry

