jump to navigation

Ett ”handplockat” kort… 14 juni, 2012

Posted by Maiden in GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Hej och hallå alla Pyssloteket-lovers! 🙂 Idag gör jag, Maiden, ett litet gästinhopp här i inspirationsbloggen för å visa ett kort som jag har gjort. I tisdags var jag i butiken och köpte (bland annat, harkel, host…) material för att göra ett kort till min morbror som fyller år idag. Jag hade himlans skoj kan ni tro – gå runt å välja papper, dekorationer i form av blommor, band mm är ju bland det bästa som finns! 🙂

 Jag tyckte heller inte att jag hade ngn bra stämpel så jag köpte en i Annas korg av begagnade stämplar – super! Några gånger per år anordnar Anna stämpelbytardagar – man lämnar in de stämplar man har tröttnat på och får tillgodo kvitto i butiken och kan handla nya! 🙂 Nu har då jag än så länge inte tröttnat på någon av mina stämplar men för dem som gör det är det ju bra – å jag e bra på att köpa dem som folk tröttnat på! 🙂

 Här är den fina filuren stämpeln som jag köpte – färglagd med promarkers:

Jag gick loss ordentligt bland alla blommor och köpte fyra olika varianter – körsbärsblommorrosor –  kallor och så den lite större turkosa rosen som jag hittade i butiken men inte i nätbutiken – som jag sedan byggde ihop ett litet arrangemang av, och satte en hattnål som pricken över i:

Minialphas kan man (inte heller) få för mycket av – eller halvpärlor… 🙂

En otroligt fin ängelcharm som jag knöt fast en liten rosett i organzaband:

Å så här blev kortet i sin helhet, jag har använt 2 cardstock och fyra mönster papper:

Hipp hipp hurra för min mobror – å alla andra som fyller år i dag! Tack för titten, massa kramar från Maiden!

Kommentarer

1. zarischka - 18 juni, 2012

Supersött, och jag tycker SÅ mycket om dessa stämplar, så det är extra kul att se ett filur-kort! 😀


Sorry comments are closed for this entry

