jump to navigation

Glad sommar! 22 juni, 2012

Posted by Elin in Designteam, Kortmakeri.
trackback

Ni vet de där gångerna när man kommer på att någon fyller år eller du i sista stund inser att du har gjort ett julkort för lite. Då är embossingfoldrar räddningen. De är lättanvända, det går snabbt, resultatet ser arbetat och proffsigt ut. Idag visar jag ett somrigt kort jag gjort med hjälp av embossingfoldern Birds från cArt-Us. På Pyssloteket hittar du också embossingfoldrar från Tim Holtz/Sizzix och Craft Concept. Det finns många olika att välja bland!


Jag har skurit till en bit turkost papper och lagt i embossingfoldern.


Jag använder min Cuttlebug. Ordningen på ”mackan” du ska köra genom maskinen är a-platta, b-platta, embossingfolder med papper, b-platta. Såhär ser resultatet ut.


Jag använder Ink Blendning Tool och Distressdynan Evergreen Bought från vinterkollektionen för att färga in pappret lite. Jag är lätt på handen så att färgen fastnar främst på fåglarna.


Jag fäster det präglade pappret på ett rosa papper. Virar ett vitt band runt och fäster en blomma jag gjort ev en brad och några knäckformar. En hälsning skriven med dymo blir en bra kontrast mot det söta och några stänk med turkos Glimmer Glam ger kortet extra liv. Jag avslutar med att fästa allt på en kraftfärgad kortbas.

Trevlig midsommar!
/Elin

Material:
Cardstock
Embossingfolder Birds
Cuttlebug
Distress Ink Pad Evergreen Bought
Ink Blendning Tool
Satinband
Brad
Glimmer Glam Mermaid
Dymoremsa

Kommentarer

1. Jeanette - Tettiz - 22 juni, 2012

Så stilrent och FINT!!! 😀


Sorry comments are closed for this entry

