jump to navigation

vällagrad LO 29 juni, 2012

Posted by zarischka in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , ,
trackback

Jag gillar att jobba med lager på lager. Jag gillar känslan av djup och jag tycker att det är roligt att mixa och matcha.
Ibland är jag lat. Ni vet, såna där tillfällen när man bara inte orkar dona med sånt. När man vill se resultat nu-på-momangen och inte när papprena är klippta. Då är det extra praktiskt att det finns papper med färdig lager-på-lager-effekt.

Som dessa från My Mind’s Eye.

Fram med skalpellen, och så skar jag ut runt motivet. Skar loss några extra remsor, rev bort en kant av pappret där jag skurit (så att det blev en kvadrat med en riven kant), plockade fram doily, rub-ons och washi-tejp och sen … är resten historia.
Min historia tillsammans med M:

Material:
Vit cardstock – Bazzill Basics
MME – Follow your Heart – Be Amazing/Soulful
Kakservett (doily)
Twine (finns både under ”snöre” och under ”Sew Easy” i webbutiken)
En tag – liknande finns här
Självhäftande halvpärlor
Rub-ons (gnuggisar)
Distress re-inker – Spiced Marmalade
Stämplar: privata

…och visst är stjärnorna ljuvliga? Anna funderar på att ta in såna till butiken – och det vill vi ju? Eller hur?! 😀

Ha en riktigt fin helg, och glöm inte att det är nyttigt att gå barfota i gräs, att ha fräknar på näsan och att lyssna på fågelsången!
/Zarah

